Saturday 28 July 2012

La Tahzan.. Innallaha Ma'na T_T


Wahai hati yang bersedih..
Ingatlah Allah sentiasa di sisi..
Mengajarmu erti kesabaran diri..
Walaupun saat ini kau ditemani sepi..

Wahai hati yang gelisah..
Ujian ini tanda cintaNya..
Yakinlah semuanya akan baik-baik saja..
Jika kau percaya akan datangnya hikmah.

Wahai jiwa yang terluka..
Belajarlah untuk memaafkan insan yg menghina..
Walaupun maruahmu dipandang rendah..
Sekalipun air matamu mengalir tumpah..
Sekalipun kau terduduk menangis menahan rasa..
Sehingga dirimu tidak tahu hendak membuat apa..
Allah sentiasa ada untuk merawat luka..

Wahai diri yang lemah..
biarlah insan2 tidak memahami jiwa..
Biarlah mereka menganggap dirimu kotor dan hina..
Biarlah segala tuduhan dan fitnah menyapa..
Kerana itulah lumrah dunia..
Yang sentiasa penuh suka dan duka..
Agar kau jalani hidup dengan penuh tabah..







Wahai sahabatku..
Hinakah aku di matamu?
Sehingga kau memijak maruahku..
Memaki hamun di hadapan insan itu
Tanpa memberiku ruang untuk mengadu..
Tidak kah kau tahu betapa terlukanya aku..
Ketika mendengar ucapanmu itu..
Tidak kah kau tahu,
Aku juga punya maruah
Aku juga punya hati dan naluri.. 
Yang telah tergores dengan perilaku mu..

Ya Allah..
Aku tahu ujian ini Kau datangkan kepadaku,
Agar aku lebih dekat denganMu..
Meskipun sangat perit hatiku..
Meskipun insan2 itu menjauhiku,
Meskipun aku dibuang meluluh..
Akan ku hadapinya dengan teguh meskipun hati ini pilu..

La Tahzan.. Innallaha ma'ana
Kau masih ada Allah wahai hati..
Kau tidak kesunyian lagi..
Tabahlah menghadapi semua ini..
Mungkin ini yang terbaik untuk mu..
Berjalanlah, kalau  tak mampu berlari.. T_T

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...